1. 9. 2016

První bezplatné elektrobusy v Praze najely 23 tisíc kilometrů a svezly přes 300 tisíc pasažérů

Dvojice nových českých elektrobusů značky SOR, které jezdí na trase pravidelných linek BB1 a BB2 spojujících multifunkční areál BB Centrum a stanici metra Budějovická v Praze 4, ujely za první půlrok ostrého provozu již více než 23 tisíc kilometrů. Svezení v nich si nenechalo ujít více než 300 tisíc cestujících. Jedná se o první elektrobusy nasazené do ostrého provozu v pražské hromadné dopravě, které mohou cestující využívat bezplatně. Projekt je společnou iniciativou developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA s cílem snížit zatížení životního prostředí zejména ve městech.

Celkem 23 554 ujetých kilometrů má aktuálně na svém kontě dvojice českých elektrobusů SOR EBN 9,5 bezplatně sloužících veřejnosti na pravidelných linkách BB1 a BB2 mezi stanicí metra Budějovická a multifunkčním areálem BB Centrum na Praze 4. Každé z vozidel najezdí denně v průměru 100 km, a zvládne tak zhruba 50 jízd. Elektrobus pojme až 73 pasažérů a obě vozidla přepraví za den přibližně 3 600 osob.

Z průzkumu, který na vzorku více než 2 600 respondentů provedl provozovatel pražského BB Centra, společnost PASSERINVEST GROUP, vyplynula převažující spokojenost pasažérů (více než 80%) se zavedením novinky. Cestující oceňovali zejména tichou a plynulejší jízdu než u klasických autobusů, čistotu a profesionalitu řidičů. Neutrální hodnocení pocházelo asi od pětiny respondentů. Desetinu cestujících upozornila až otázka tazatelů na skutečnost, že necestují běžným autobusem.

Elektrobusy směřující k BB Centru jsou přiděleny dvěma stálým řidičům, další dva jsou proškolení na jejich řízení pro případ nemocí, dovolených atd. V dosavadním provozu se plně projevily výhody elektrického pohonu ve veřejné dopravě: šetrnost elektrobusů k životnímu prostředí a velmi nízká hlučnost. V praxi jsou dokonce tišší než trolejbusy, protože v nich není slyšet zvuk trolejí. Při brždění nebo jízdě z kopce elektrobus o výkonu 120 kW rekuperuje a dobíjí touto energií vlastní baterie.

Víte že…

  • akubaterie se 180 lithium-iontovými články mají celkovou kapacitu 172 kWh, což odpovídá průměrné denní spotřebě 25 českých domácností?
  • energii pro nabití plné kapacity baterií jednoho elektrobusu dokázala loni Jaderná elektrárna Temelín vyrobit za necelou půlvteřinu?
  • po celodenním provozu má elektrobus z trasy Budějovická – BB Centrum (při nabíjení 3× 400 V/32 A) opět 100% plné baterie za 6 hodin?
  • při plném využití kapacity 73 pasažérů je jeden elektrobus schopen denně přepravit více než 3600 osob?
  • samozřejmostí v elektrobusech na Brumlovce je wifi pokrytí.

 

Více informací a fotografie v tiskové kvalitě Vám poskytne:

Kristýna Samková, Head of Marketing and PR

PASSERINVEST GROUP, a.s.

Tel.: (+420) 221 582 111 

E-mail: Kristyna.Samkova@passerinvest.cz

www.passerinvest.cz, www.bbcentrum.cz

Více informací a fotografie v tiskové kvalitě Vám poskytne

Kristýna Samková

Head of PR and Marketing department

Kamila Žitňáková

Crest Communications a.s.

PASSERINVEST GROUP, a. s.

Passerinvest Group (dále Passerinvest) je ryze český stavitel a investor. Společnost byla založena Radimem Passerem již v roce 1991 a od té doby získala řadu zkušeností s výstavbou administrativních a komerčních budov, rezidenčních objektů i občanské vybavenosti.
Passerinvest je jako odpovědný urbanistický developer od roku 1998 spojován převážně s Brumlovkou (BB Centrum) v Praze 4, která je jedním z největších a nejúspěšnějších urbanistických projektů nejen v České republice, ale v celé Evropě. Dalším významným projektem v portfoliu společnosti jsou Nové Roztyly, konkrétně brownfield bývalých jatek areálu Interlov, kde by v budoucnosti mělo vzniknout místo s příjemným bydlením s velkým parkem, doplněné o služby široké veřejnosti a administrativní funkci. Principy městské výstavby a dlouhodobě udržitelný rozvoj Prahy i České republiky jsou součástí vize společnosti Passerinvest, která si díky svému odpovědnému přístupu vybudovala velmi dobré jméno jak na domácí, tak na mezinárodní úrovni. Zásluhu na tom má nejenom kvalita realizovaných projektů a vysoká úroveň poskytovaných služeb, ale i smysl pro fair-play, zákaznický přístup a také zodpovědnost vůči společnosti i životnímu prostředí.