26. 5. 2005

BETA – NOVÁ ADMINISTRATIVNÍ BUDOVA V BB CENTRU

Dnes byla slavnostně otevřena nová budova BETA v administrativním parku BB Centrum v Praze 4 – Michli, jejíž výstavba začala v září roku 2003. Beta je již osmou dokončenou budovou BB Centra. Promítají se v ní veškeré zkušenosti, které developerská společnost Passerinvest Group získala v předchozích etapách. Generálním dodavatelem stavby byla společnost Hochtief, hlavním architektem ing. arch. Jan Aulík, financující bankou HVB Bank. Objekt o devíti nadzemních a třech podzemních podlažích nabízí 19.000 m2 pronajmutelných ploch, které zahrnují i dvě restaurace (mexická a francouzská), snídaňovou kavárnu, bar a jídelnu. Podzemní parking má kapacitu zhruba 330 míst. Prestiž BB Centra a kvalitativní parametry BETY přispěly k velkému obchodnímu úspěchu. Budova BETA, která se začala stavět bez předběžných smluv o pronájmu, je dnes už z šedesáti procent pronajata těmto prestižním společnostem: Strom telecom (s. r. o.), Samsung Electronics (Magyar Rt., česká organizační složka), RWE Energy (Customer Services CZ, a. s.), Logos N(a. s.), Goodyear Dunlop Tires Czech (s. r. o.), Okin Facility CZ (s. r. o.), DNS (a. s.), Hacienda Mexicana. Jednání s dalšími potenciálními nájemci probíhají. Průměrná cena za měsíc a metr čtverečný se pohybuje těsně pod hranicí 15 Euro v závislosti na velikosti kontraktu.

Beta má velmi dobrou polohu. Je strategicky umístěna na hlavní areálové křižovatce BB Centra, naproti budově Eurotelu. Od okolní zástavby ji odděluje velké množství zeleně. Při výstavbě budovy byly použity nejmodernější materiály a technologie, které zajišťují vysoký uživatelský komfort nájemců a efektivní provoz budovy. Mezi priority patří také bezpečnost nájemců. Oddělené prostory pro nájemce a veřejnost, turnikety, přístupové karty, kamerový systém a permanentní ostraha jsou jen viditelné části zabezpečení budovy. Vnitřní uspořádání je velmi flexibilní a umožňuje – dle přání konkrétního klienta – užití otevřených i dělených kanceláří. Rozvržení kanceláří je přitom velmi efektivní: jedno podlaží nabízí v průměru dva tisíce metrů čtverečných pronajmutelných ploch. V interiérech budovy byly ve velké míře použity přírodní materiály, zejména dřevo, kámen a sklo. Světelné podmínky budovy jsou vynikající díky dvěma velkým atriím, otevřenému a zastřešenému. V jižní části 2. NP je velkoprostorová kancelář se stropním prosvětlením v celé hloubce dispozice. V posledním podlaží objektu BETA se nachází společná terasa pro všechny nájemce objektu a jejich návštěvy i samostatná terasa pro uživatele posledního podlaží. „Zatímco sousední ALPHA nabízí na své střeše velmi přírodní prostředí horského typu – a to jak typem zeleně, tak i povětrností – terasa BETY má velmi městský ráz. Boky terasy jsou chráněny vysokými skleněnými stěnami a lidé zde mohou relaxovat na čerstvém vzduchu i v horším počasí,“ vysvětluje hlavní projektant – ing. arch. Jan Aulík.

„Když jsme začali pracovat na projektu BB Centra, psal se rok 1992. Dnes, o 13 let později, otvíráme osmou budovu postavenou v této lokalitě. Pro mě – a věřím, že i pro mé kolegy – je to víc než další kancelářská budova, je to kus našeho života. Je příjemné ohlédnout se zpět a poděkovat Pánu Bohu za požehnání, která nám byla dána,“ uvedl Radim Passer, předseda představenstva Passerinvest Group. „BB Centrum je dnes vyhledávanou adresou prestižních společností. I díky tomu je k dnešnímu dni budova Beta ze 60% obsazena nájemci. Všech sedm „služebně starších“ budov je plně obsazeno a prodáno institucionálním investorům. Uvědomuji si, že tohoto obchodního úspěchu bychom nedosáhli bez kvalitních vztahů s nájemci a s financující bankou, kterou je již několik let HVB Bank. Důležitou roli hraje také dvanáct let trvající spolupráce se Studiem A, stejně jako pečlivá volba spolupracujících a dodavatelských společností. Náš projekt bychom nemohli úspěšně realizovat ani bez korektních vztahů s orgány státní správy,“ dodal Radim Passer.

BB Centrum je největší administrativní park v České republice. Jeho současná podoba zahrnuje sto tisíc metrů čtverečných prvotřídních kanceláří, obchodních ploch a bytů v osmi dokončených budovách. Developer BB Centra, společnost Passerinvest Group při jeho výstavbě dosud proinvestoval přes pět z celkově plánovaných patnácti miliard korun. Po dokončení veškerých záměrů by měla lokalita nabídnout více než 300 tisíc pronajímatelných metrů čtverečných ve více než 15 objektech a přibližně 6.000 převážně podzemních parkovacích stání. Součástí projektu je i ucelená síť obchodů a restaurací, dva rozsáhlé parky anglického typu, kostel s komunitním centrem, venkovní víceúčelové hřiště a moderní wellness centrum s rozsáhlou nabídkou relaxačních a sportovních služeb. Cílem developera je připravit kvalitní a příjemné pracovní prostředí pro více než 15 tisíc lidí. V současné době v BB Centru pracuje téměř šest tisíc lidí.

Více informací a fotografie v tiskové kvalitě Vám poskytne

Kristýna Samková

Head of PR and Marketing department

Kamila Žitňáková

Crest Communications a.s.

PASSERINVEST GROUP, a. s.

Passerinvest Group (dále Passerinvest) je ryze český stavitel a investor. Společnost byla založena Radimem Passerem již v roce 1991 a od té doby získala řadu zkušeností s výstavbou administrativních a komerčních budov, rezidenčních objektů i občanské vybavenosti.
Passerinvest je jako odpovědný urbanistický developer od roku 1998 spojován převážně s Brumlovkou (BB Centrum) v Praze 4, která je jedním z největších a nejúspěšnějších urbanistických projektů nejen v České republice, ale v celé Evropě. Dalším významným projektem v portfoliu společnosti jsou Nové Roztyly, konkrétně brownfield bývalých jatek areálu Interlov, kde by v budoucnosti mělo vzniknout místo s příjemným bydlením s velkým parkem, doplněné o služby široké veřejnosti a administrativní funkci. Principy městské výstavby a dlouhodobě udržitelný rozvoj Prahy i České republiky jsou součástí vize společnosti Passerinvest, která si díky svému odpovědnému přístupu vybudovala velmi dobré jméno jak na domácí, tak na mezinárodní úrovni. Zásluhu na tom má nejenom kvalita realizovaných projektů a vysoká úroveň poskytovaných služeb, ale i smysl pro fair-play, zákaznický přístup a také zodpovědnost vůči společnosti i životnímu prostředí.